LEPIEJ BYĆ PIERWSZYM NIŻ LEPSZYM

Lepiej być pierwszym niż lepszym, głosi jedno z najbardziej sprawdzających się w praktyce praw marketingu. Należy je oczywiście odbierać, jako potrzebę znalezienie takiego segmentu rynku, który nie został jeszcze na danym terenie odnaleziony (nie zważając na jakość). Ostatnimi czasy mam z tą prawidłowością nieco inne skojarzenia.

 

Czytaj więcej...

MARKETING TRANSAKCJI CZY RELACJI?

Co się kryje za tymi terminami i o co w ogóle w nich chodzi? Czymże jest ten tytułowy marketing transakcji lub relacji? Odpowiedź jest w sumie dosyć prosta. W przypadku transakcji kierujemy się tezą – kliencie u nas dużo kupują i przez to nas lubią, relacja zaś mówi, że przez to klienci dużo u nas kupują, bo nas lubią – są przywiązani do naszej marki na tyle, że cena produktów nie jest najistotniejsza.

 

Czytaj więcej...

NIECH ŻYJE BAL

Wielu z nas zapewne lubi spędzać czas na różnego typu spotkaniach towarzyskich, mniejszych i większych imprezach o charakterze rozrywkowym. My Polacy po prostu lubimy się dobrze bawić. Jak to się ma do komunikacji marketingowej i promowaniu naszej marki?

 

Czytaj więcej...

EDUKACJA PRZEDE WSZYSTKIM

Z powodu możliwości otrzymania atrakcyjnych unijnych dotacji na pierwszą działalność, jak grzyby po deszczu zaczęły pojawiać się na naszym rynku coraz to nowe firmy. Sam fakt możliwości otrzymania sporego zastrzyku gotówki (ok 20 tyś. zł.) sprawia, że zaczynamy myśleć jak podmiot liryczny w autoironicznej piosence Hansa „Polak wyjątkowy”. Sympatyczny raper śpiewa w niej „Własna firma to jest biznes i nie będę się prosić”.

 

Czytaj więcej...

LOJALNOŚĆ JEST TAK WAŻNA!

Czym jest tak naprawdę lojalność naszych klientów? W sumie wszystkim. Jeżeli klienci w postaci firm, czy pojedynczych konsumentów, będą stale korzystali z naszych dóbr, czy usług, to nie pozostaje nam nic innego by poświęcić czas na szukanie następnych.

 

Czytaj więcej...