100% ceny, to dup-ing

Firmy regionalne często uczestniczą w przetargach i konkursach. Dzięki takim przedsięwzięciom mogą zdobyć zlecenia i wykazać się swoją kreatywnością. Jednak wszystkie marzenia o rozwoju i zapewnienia o wysokiej jakości usłudze znikają, gdy pojawi się warunek 100% cena.

Czytaj więcej...

Biurokracja w lokalnej firmie

    Nadmiar biurokratyzacji jest przekleństwem wielu firm, jednak brak jakichkolwiek procedur, nawet w niewielkich przedsiębiorstwach powodować może katastrofę.

Czytaj więcej...

Dlaczego wstydzimy się autoreklamy?

 

Wielu przedsiębiorców uważa, że należy być skromnym i nic o sobie nie mówić, wyznając dewizę, że powinni to za nas czynić inni. „Skoro robimy coś dobrze, to przecież ktoś to zauważy. Ludzie będą o tym mówić, ktoś o tym napisze” - dodają. Taka strategia (albo jej brak) raczej nie wróży sukcesu.

Czytaj więcej...

Czy wywiad gospodarczy jest potrzebny?

Mówiąc o wywiadzie gospodarczym, mamy przeważnie na myśli szpiega, który na rzecz naszej firmy penetruje od środka naszą konkurencję. Nie jest to do końca prawidłowy tok rozumowania. Wywiad jest to przede wszystkim zebranie wszystkich możliwych danych z otoczenia, które mają służyć rozwojowi naszej firmy.

Czytaj więcej...

Dojrzały biznes zaczyna się od pomysłu

Jeśli nie masz wizji i oryginalnego pomysłu na biznes, to nie szarp się. Szkoda energii i pieniędzy. 

Czytaj więcej...