Rekrutacja regionalna

Coraz trudniej znaleźć doskonałego pracownika na rynku pracy, gdzie silnych i zaradnych rąk wciąż brakuje. Dziś ludzie nie tyle szukają pracy, co poszukują zajęcia bardziej atrakcyjnego i nie chodzi tu tylko o zarobki, ale także o atmosferę pracy, czy też dodatkowe zalety, jak bliskość miejsca zamieszkania, czy możliwość samorealizacji.

 Jak znaleźć dobrego pracownika regionalnie, lokalnie? Doskonałym narzędziem są dziś media lokalne  i społecznościowe, dzięki którym można dotrzeć do dużo większej ilości osób, uwzględniając konkretny target. Jeśli szukamy instruktora tańca, to prędzej znajdziemy go wśród osób, które interesują się, a wręcz pasjonują tańcem. Zdarzyć się może, że tacy ludzie pracują w innym zawodzie, tylko zawsze brakowało im odwagi na podjęcie się takiego zadania, albo najwyraźniej w świecie jeszcze nie wiedzą, że firma X będzie poszukiwać w ich mieście człowieka od zadań specjalnych w tematyce "taniec".

PRASA I PORTALE WWW

W małych miejscowościach wciąż prasa papierowa jest tym mocnym medium, także dla osób poszukujących pracy, lecz każdy szanujący się tytuł lokalnego periodyku ma równocześnie działający internetowy portal informacyjny. Wszystko co on-line jest szybciej. Stąd konieczność rozszerzania oferty jest nieunikniona dla każdych wydawców prasy. Należy jednak pamiętać, że skoro wszystko ma być szybciej, to samo składanie oferty (szczególnie na mniej wymagające stanowiska) powinno zajmować jak najmniej czasu. Stąd popularne stają się specjalnie tworzone aplikacje z najbardziej potrzebnymi danymi. Przykładem może być produkt rekrutacyjny 3Głowy pod adresem http://www.3glowy.com/rekrutacja/ . Uzupełnienie tabelek zajmuje czasami mniej niż 3 minuty, a pracodawca otrzymuje najbardziej interesujące go informacje. Nadchodzące aplikacje są zbierane i selekcjonowane w zależności od wymagań zleceniodawcy. Link jest o tyle przydatny, gdyż można do niego pokierować potencjalnego pracownika z baneru umieszczanego na najpopularniejszych regionalnych portalach informacyjnych. Można link umieszczać także w drobnych ogłoszeniach, aby działać szybko i pod wpływem chwili.  Doskonałym pomysłem wykorzystywanym przez profesjonalnie rekrutujące firmy, jest wzmocnie przekazu wizerunkowego przedsiębiorstwa, gdzie krótki opis firmy umieszczony na portalu ma zaciekawić potencjalnego pracownika do złożenia oferty współpracy i w tym monecie link do rekrutacji jest świetną formą oddziaływania na emocje.

SPOŁECZNOŚCIOWE

Rekrutacja regionalna bez mediów społecznościowych nie istnieje, to odważne stwierdzenie, ale nieuniknione.  Ale jak zachęcić ludzi do wpisanie się na listę osób poszukiwanych? Wystarczy czasami zastosować link rekrutujący. Wybrać swoich potencjalnych kandydatów, poprzez wyszczególnienie zainteresowań, czy też obszaru działania i wykupić post sponsorowany w mediach społecznościowych. Nie musimy tego robić sami, bo zawsze można to zlecić kompleksowo firmie zewnętrznej, która pomęczy się z zamieszczeniem dokładnie stargetowanej oferty w sieci, a później podeśle rekruterom dane osób ubiegającym się o stanowisko. 

 

NAJWIĘKSZE PORTALE REKRUTACYJNE POZA ZASIĘGIEM FIRM LOKALNYCH?

 

Niekoniecznie. Zamieszczenie oferty w najbardziej popularnym portalu rekrutującym Pracuj.pl, to spory koszt dla małych firm, które nie rekrutują ciągle i abonament w wysokości około 1000zł miesięcznie, to spory wydatek. Ale jeśli wykorzystamy potencjał firmy, która ma taki abonament już wykupiony i może w naszym imieniu zamieścić naszą ofertę, to szansa na pozyskanie kolejnych kandydatów wzrastają. 

Reasumując. Lokalne firmy, muszą dziś rekrutować swoich pracowników także za pomocą coraz większej ilości narzędzi internetowych. Warto poszukać w swoim otoczeniu firm, które pomogą w dotarciu jak najtrafniej,  do jak największej ilości osób, które podejmą wyzwanie w firmie. Dziś rynek pracy należy do pracownika i nie wystarczy powiedzieć "dam pracę" :-)

 

PK