Ograniczony budżet a pozycjonowanie

Każdy specjalista od spraw marketingu internetowego co miesiąc musi rozplanować budżet na działania dla nowych oraz wiernych klientów agencji. Nie każdy z nich dysponuje jednak takimi samymi finansami. Zdarza się, że osoby korzystające z usług pozycjonowania mogą przeznaczyć jedynie niewielką ilość pieniędzy na online marketing. Wtedy też działania muszą być szczególnie przemyślane – dostosowana do profilu działalności, branży, a przede wszystkim… budżetu.

Wyzwanie – jedynie kilkaset złotych na pozycjonowanie

Tu pojawia się również pytanie, czy strona firmy dysponującej bardzo okrojonymi finansami ma szansę pojawić się w dziesięciu najlepiej widocznych wynikach wyszukiwania? Nie da się ukryć, iż przy niskim budżecie dobranie co najmniej 5 fraz może być nieosiągalne. Zwłaszcza, jeśli słowa kluczowe będą konkurencyjne i bardzo popularne. W takiej sytuacji przewagę osiągną ci, którzy dysponują wystarczającymi finansami. Ich witryna zyska większa szansę na znalezienie się w TOP10 w Google. Oczywiście równie ważne okaże się doświadczenie agencji i jej specjalistów oraz narzędzia jakimi dysponują.

Szansa – mało konkurencyjne słowa kluczowe

Przy ograniczonych finansach warto zastanowić się nad pozycjonowaniem na niezbyt popularne frazy. Dlaczego? Zwiększa one szanse na pojawienie się strony na samej górze wyników w przeglądarce. Dodatkowo czas, jaki potrzebny będzie na osiągnięcie wysokiej pozycji stanie się krótszy. Z drugiej strony, trzeba liczyć się z tym, że takie frazy są rzadziej wpisywane – stąd też wygenerują mniej wejść na stronę.

Należy pamiętać jednak, iż lepsze efekty powinno przynieść pozycjonowanie na mniej popularne frazy, niż na te, które są bardzo konkurencyjne. Szansa, że witryna znajdzie się w najlepiej widocznych wynikach jest wtedy większa, niż w drugim przypadku. Dodatkowo pozycjonowanie na nią potrwa krócej. Lepiej przecież, aby witryna była pierwsza w mniej popularnych wynikach, niż pojawiła się dopiero w trzeciej lub czwartej dziesiątce propozycji wyszukiwarki.

Oczywiście możliwe jest stopniowe rezygnowanie z rzadziej wyszukiwanych słów i wraz z zwiększeniem budżetu zmienienie ich na bardziej konkurencyjne frazy. Takie rozwiązanie z czasem przyniesie oczekiwane efekty. Jeśli potrzebne będą dalsze wyjaśnienia lub pomoc doświadczonych specjalistów, warto skontaktować się z ludźmi z Alte Media. Firma ma długoletnie doświadczenie z radzeniem sobie w tego typu kwestiach, dotyczących pozycjonowania. Zachęcamy do odwiedzić na stronie: https://www.altemedia.pl/

artykuł sponsorowany