Lokalizacja sklepu stacjonarnego jest jak pozycjonowanie w sieci

Czy dziś łatwiej jest prowadzić sklep internetowy, czy stacjonarny? Okazuje się, że jeszcze kilkanaście lat temu, sklep stacjonarny był biznesem, który dawał pewny dochód, a jego wielkość zależało od zdolności handlowych właściciela.

 

Dziś czasy się mocno zmieniły. Sklepy stacjonarne uzupełniane są sklepami online, ale ważne jest aby obydwa były dobrze wypozycjonowane, by dawały realny zysk. Tylko dobrze wypozycjonowane sklepy online z agresywną czasami reklamą mogą konkurować w sieci. Przy sklepach stacjonarnych  konkuruje się już nie tylko z innymi podobnymi sklepami, ale z przyzwyczajeniami konsumentów, które często biorą się z przyzwyczajeń zakupów online.  Chcesz , aby przyszedł do Ciebie klient? Musi Ciebie zobaczyć. Musi Ciebie widzieć nawet wtedy, gdy nie zamierza skorzystać z zakupów. Dlatego tak ważna jest lokalizacja. To priorytet.  Zapewne znajdą się osoby, który powiedzą , że sklepy specjalistyczne nie muszą się o to martwić, bo i tak zainteresowani ich znajdą.  Oczywiście, że znajdą ale nie dokonają tak intensywnych zakupów, jakich byśmy sobie życzyli. Dobra lokalizacja dziś musi mieć miejsca parkingowe, dostęp do innych sklepów, po prostu klient musi mieć wszędzie blisko. Stąd taka popularność galerii  i punktów znajdujących się w skupiskach handlowych. Dziś główna ulica miasta z deptakiem nie jest ideałem kupieckim, piękna stara kamienica również może być niedoceniona. Sami wykonaliśmy pewien eksperyment zakładając punkt ze schowanym wejściem wśród straganów. Do parkingu był niewiele metrów, ale parking był płatny i często zajęty.  Ładnie wyposażony sklep , nowsza kopia jednej z dobrze funkcjonujących placówek. Pracownik specjalista i fachowiec w swej dziedzinie z żyłką handlową. Do tego przygotowaliśmy reklamę w mediach i na portalach i zaczęliśmy obserwację. Mimo mocnej reklamy, nie każdy mógł trafić, a to już klienta irytowało. Brak dogodnego dojazdu był jednym z czynników wskazywanych przez klientów jako niedogodność. Do tego słaba widoczność punktu pozwalała klientowi zapomnieć o istnieniu placówki , aż do momentu przypomnienia mocną reklamą. Próba stworzenia placówki nie przyniosła finansowego zwycięstwa, a decyzja o lokalizacji była tu kluczowym elementem sukcesu. Dziś mając sklep stacjonarny możesz wygrać ze sklepami online dobrą i fachową obsługą oraz nienagannym serwisem, ale pod warunkiem ,że w realu również potrafisz się wypozycjonować.

Piotr Kurzyna