Magia strefy przykasowej, czyli jak zwiększyć swoje zyski?

W każdym sklepie jest miejsce, które mimo że oferuje towary bardzo tanie, za maksimum kilka złotych, to jednak globalnie przynosi właścicielowi całkiem spore dochody. Co więcej, klienci wchodząc do sklepu, często nie mają nawet zamiaru kupić rzeczy znajdujących się w tym magicznym miejscu. Jak to się dzieje i gdzie znajduje się ta przedziwna strefa?

 

 

 

Co to są zakupy impulsowe?

Zakupy impulsowe, jak sama nazwa wskazuje, podejmowane są pod wpływem chwilowej emocji, bez głębszego zastanowienia. Miejscami, w których dochodzi do tego rodzaju aktywności klientów są najczęściej okolice kas (tzw. strefy przykasowe).

 

Ile może wygenerować strefa przykasowa?

Choć w strefie takiej znajdują się przede wszystkim towary o niskich cenach, to jednak właśnie owa „magia” tego miejsca sprawia, że produkty te znikają z półek i stojaków w zaskakująco szybkim tempie. O wiele szybszym, niż ma to miejsce w innych rejonach sklepu. Najczęstszą wartością podawaną w odniesieniu do obrotów, jakie zapewnić może strefa przykasowa jest liczba 5 procent.

 

Klucz do sukcesu – odpowiednia aranżacja

Pomimo tego, że strefa przykasowa potrafi skutecznie opróżniać portfele osób znajdujących się w jej pobliżu, to nie dzieje się to zupełnie automatycznie. Minęły bowiem już czasy, kiedy wystarczyło zaoferować dowolny produkt, by zniknął on momentalnie z półek. Oprócz wartości samego towaru, równie istotna jest aranżacja przestrzeni: wyposażenie strefy w wysokiej jakości meble i sprzęty pomocne w eksponowaniu towaru. Co ważne, jakość wykonania powinna iść tutaj w parze z jakością projektu i jego wysokimi walorami wizualnymi.

 

Co powinno się znaleźć w strefie przykasowej?

Zawartość strefy zależy oczywiście bezpośrednio od branży danego sklepu. Tym, co łączy wszystkie strefy jest wartość oferowanych tam produktów. Zasadniczo nie przekracza ona kilku złotych. Wszystko po to, by klient nie musiał zbyt długo zastanawiać się nad dokonaniem zakupu.

 

Materiały POS

Tym, co znajduje się na „pierwszej linii frontu” walki o portfele klientów, są narzędzia reklamowe zwane z języka angielskiego point of sale (POS). Zalicza się do nich takie elementy jak:

stojaki na ulotki, naklejki, standy czy infokioski. Jeśli chcesz wykorzystać szansę na dodatkowe zarobki, jakie daje Ci strefa przykasowa w Twoim sklepie, już teraz zainteresuj się ofertą producenta materiałów POS - http://www.noex.com.pl