INNOWACYJNOŚĆ GWARANTEM SUKCESU

Wiadomo, że zakładając działalność gospodarczą kierujemy się często pasją, wykształceniem, czy też tak zwanym czujem. Podstawą sukcesu przedsiębiorstwa jest jednak przede wszystkim wyjątkowość oferowanych dóbr i usług. Zakładając kolejny w mieście salon fryzjerski, czy też szmateks, możemy się bowiem nadziać na opór klientów, gdyż tego typu działalności prowadzone są od lat.

 Decydując się na określony biznes musimy przede wszystkim zastanowić się nad tym detalem, który wyróżni nas od konkurencji, aby była możliwość wysłania prostego i konkretnego przekazu do naszego otoczenia. Przykłady w skali makro można zauważyć szczególnie branży motoryzacyjnej. Volvo od lat funkcjonuje w świadomości grupy docelowej, jako marka związana z bezpieczeństwem, firma jeep specjalizuje się zaś w autach z napędem 4x4 i tak dalej i tak dalej. Można to oczywiście odnieść do naszego lokalnego poletka. Decydując się przykładowo na kolejny lokal gastronomiczny, czy rozrywkowy, musimy zastanowić się czy istnieje w naszym regionie jakaś niezagospodarowana nisza. Przykładowo, jest u nas kilka pizzerii, ale wszystkie funkcjonują w godzinach dziennych. Ciekawą opcją byłoby założenie pizzerii nocnej, nawet tylko weekendowej. Gdyby ktoś zdecydował się na założenie takiego szalonego pomysłu, to pewnie zauważyłby, że przy tym biznesie koszty są stosunkowo niewielkie w porównaniu do lokalu dziennego (pod warunkiem, że pizza byłaby tylko z dojazdem). Odpadają nam koszty: kelnerek, aranżacji wystroju, mebli, itd… W sumie wystarczyli by do obsługi takiego przedsięwzięcia tylko – szef-kucharz oraz szwagier kierowca. Zakładając, że mają swój lokal i że nie mają wzajemnego zatrudnienia, można zauważyć, że tego typu interes ma spore szanse bytu pod warunkiem…pod warunkiem, że istnieje popyt na tego typu działania. Marketingowo bowiem tego typu działalność ma ogromne szanse powodzenia. Informacja „Pizza nocą - jedyna w twoim mieście” rozeszła by się dosyć szybko pomiędzy mieszkańcami i stanowiła alternatywę gastronomiczną, wobec jedzenia, które można przyrządzić w domu. Esencja tematu jest w tym przypadku jedna – wyjątkowość i innowacyjność regionalna pomysłu.

 

Mateusz Wysocki